„Spanguoliukų“ grupės vaikai pagaliau sulaukė kaitrios vasaros saulės ir ėmė svajoti apie keliones prie jūros. Tam, kad svajonės greičiau išsipildytų vaikai pasigamino Palangos jūra darželio kieme.
Šiai STEAM veiklai pasirinkome eksperimentavimo metodą. Į kiemą išsinešėme pripučiamą baseiną, prisipylėme vandens ir nutarėme plukdyti laivelius, pagamintus iš gamtinių medžiagų. Tam, kad galėtume sužinoti, kokios gamtinės medžiagos labiausiai tinka laivelių gamybai, turėjome išsiaiškinti, kurie gamtoje randami objektai skęsta, o kurie – plaukia. Per veiklą vaikai kilnojo įvairius gamtinius objektus, lygino jų: svorius – sunkus/lengvas; dydžius – didelis/mažas; formą – apvalus/ilgas/kampuotas. O tada aiškinosi, kurie iš turimų objektų plaukia, o kurie skęsta.
Atlikus eksperimentą išsiaiškinome, kad plaukia pagaliukai, kankorėžiai, plunksna, lapeliai, gėlės; o skęsta – smėlis, akmenys, kriauklės. Taigi, laivelių gamybai pasirinkome pagaliukus, o burei – medžių lapelius.
Buriniai laiveliai tikrai puikūs, tačiau nejudrūs. Vaikai buvo skatinami mąstyti, pasitelkti vaizduotę ir pabandyti išsiaiškinti, ko reikia, kad laiveliai imtų plaukti – trūksta vėjo. Vaikai vėją sukėlė pusdami šiaudeliu į savo laivelius ir vandenį. Laiveliai ėmė judėti, vaikai patyrė daug džiugių emocijų, kūrybinės laisvės ir improvizavimo džiaugsmą. Taip pat, patyriminiu būdu išsiaiškino šių sąvokų reikšmes : greitai – lėtai plaukia; stiprus – silpnas vėjas.