eTwinning projektas „Matematikos šalyje“

Vasario – kovo mėnesiais „Ąžuoliukų“, „Ežiukų-spygliukų“ ir „Riešutėlių“ grupių ugdytiniai kartu su ikimokyklinio ugdymo mokytojomis: Vita Tavoriene, Aldona Pateckaite ir Žydrūne Baltrukėniene tobulino savo skaičiavimo ir matavimo gebėjimus dalyvaudami tarptautiniame eTwinning projekte „Matematikos šalyje“. Projektas skirtas skaičiavimo ir matavimo kompetencijai ugdyti, naudojant įvairius būdus ir metodus.

„Ąžuoliukų“ grupės ugdytiniai, vaikščiodami rodyklių kryptimi ant grindų užklijuotais skaitmenimis, mokėsi taisyklingai užrašyti skaitmenis. Kūrybiškai sugyvino apsibrėžtų skaitmenų trafaretus, skaičius rašė kreida ant lentos, piešė ant šviesos stalo, braižė pagaliuku ant sniego, lankstė iš pūkuotų vielučių. Vaikai, žaisdami, programuodami robotuką-bitutę ,,Bee – bot“, vedžiodami magnetinius rutuliukus, dėliodami magnetinius paveikslėlius ant magnetinės lentos, mokėsi susieti taškelių, rutuliukų ar paveikslėlių kiekį su atitinkamu skaitmeniu. Ugdytiniams puikiai sekėsi ne tik surasti skaičiukų kaimynus, bet ir naudojant gamtinę medžiagą (akmenukus, kriauklytes, kaštonus, pupeles, makaronus) pratęsti daiktų seką. Žaisdami muzikinį skaičiukų žaidimą vaikai rinkosi skirtingo sudėtingumo lygius. Taip pasitikrino savo greitį, reakciją atpažįstant, įvardinant bei surandant ekrane rodomus skaitmenis.

,,Ežiukų-spygliukų“ grupės ugdytiniai mokėsi pažinti pasaulį skaičiuodami, matuodami. Lygino  vieną daiktų grupę su kita daiktų grupe.  Bandė atskaičiuoti  tiek pat daiktų kiek yra vienoje juostoje ir tiek pat padėti kitoje, pasitikrinimui uždedant vieną daiktą ant kito. Skaičiavo daiktų grupes pagal kiekį, pagal nurodytą skaičių, pagal spalvas, sudarinėjo skaičių sekas. Suprato jog prie daiktų pridedant po vieną jų skaičius didėja, o paimant po vieną – mažėja. Savo kalboje vartojo posakius: ,,tiek, kiek“, ,,po lygiai“, ,,vienu mažiau“, ,,vienu daugiau“, ilgas-trumpas, platus-siauras.  Vartojo skaitmenis įvairiuose žaidimuose, sveriant, matuojant. Skaitmenis lankstė iš popieriaus, lipdė, spalvino, konstravo.  Smagu, kad į šį projektą įsijungė ir vaikai besiugdantys nuotoliniu būdu namuose.  Skaičiavimas ir matavimas lavino vaikų mąstymo nuoseklumą, tikslingumą, lankstumą. Skatino vaikų norą naudoti  matematinius simbolius daiktų kiekiui nusakyti, numeravimui, skaičiams žymėti.

„Riešutėlių“ grupės ugdytiniai skaičiavo taškelius ant boružėlių ir segė skalbinių segtukus, tiek kiek taškelių. Ieškojo tokių pat skaičiukų ir juos sujungė „kirmėliukų“ pagalba. Vaikai išsiruošė į žvejybą, meškerėlėmis gaudė nepaprastas žuvis, tai skaičiukai pasislėpę folijoje. Rašė skaitmenis manų kruopose, dėliojo kaštonus ir plastikinius kamštelius ant skaitmenų. Mokėsi pridėti tokį daiktų kiekį, koks yra pavaizduotas skaičius. Žaidimo kauliuko pagalba atliko rytinę mankštelę, kiek iškrito taškelių, tiek kartų reikia suploti, patrepsėti, pašokinėti ir kt. Žaisdami ir atlikdami įvairias veiklas, ugdytiniai tobulino savo skaičiavimo ir matavimo įgūdžius.

Žodinė paieška

Teisinė forma-biudžetinė įstaiga;
Duomenys apie juridinį asmenį saugomi ir kaupiami Juridinių asmenų registre.

K. Korsako g. 6A, LT-78359 Šiauliai
Tel. (841) 55 22 27
El.p. eglute@splius.lt

Įstaigos tipas – lopšelis-darželis
Mokomoji kalba – lietuvių
Įm. k. 190529919
Direktorė – Roberta Jankūnienė

Steigėjas

Steigėjas


© 2024 Šiaulių lopšelis-darželis „Eglutė“
NEĮGALIESIEMS